söndag 29 september 2013

Fälgar, älgmiddag och ohalt häst

Har fyra fälgar som ska säljas. Snygga men de har blivit över efter jag sålde min Subaru. De ligger nu på Blocket.

Red Sassen för första gången på två veckor igår. Hon fick ett sömtryck som har varit så segt att läka. Skitkul att sitta upp nu när det är typ 12° och hon tokfäller. När Sassen tokfäller så blir hon megakänslig. Mest känslig i ryggen. Fick mig en resa förra hösten som gjorde mig skiträdd. Inte bra att sitta På Sass och vara rädd. Hon känner allt och då undrar hon självklart vart monstren är. Nu gick det bra förutom när jag mötte en annan häst som är lite elektrisk. Då bockade hon lite och lättade fram men kom ner på jorden direkt. Inte trevligt men det gjorde mig mer vaksam än rädd. Hon fick flytta sig lite mer undan skänkel och runda till sig. Är för övrigt så glad över min stallplats. Det fungerar grymt bra!

På eftermiddagen kom mor och far hit. Vi hade en lite för stor älgstek som KJ fixade. Supergod middag som avslutades med en något mesig kladdkaka. Det gick kanske liiite för fort när jag bakade den. :)

Sitter med lille Kallekatt i knät och hör att Buset börjar vakna. Sovmorgon för andra dagen i rad. Igår sov han till 9.45. Helt otroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar