tisdag 25 april 2017

Dagens träning och skeva ben

Tränade för C idag. Sass var ganska laddad från start denna gång. Det var rätt bra så C kunde stötta mig lite när det blir väl hett bakom luggen. När jag just började galoppera så satte en en mås igång att skräna utanför ridhuset. Så lite kan få frk Sass att bli ganska upprörd. Men C bara skrattade och ropade att så ska hon galoppera. Nuddade knappt marken. Roliga underbara häst. Vi red igenom programmet samtidigt som en lastbil brötade utanför. Bra igen då jag måste rida igenom hennes spänningar utan att tippa framåt och fega ur. Det går bättre nu men det är en bit kvar. 

Beställde ju en hårmojäng. Den kom idag och jag fick trixa en stund innan jag fick den på plats hyfsat. Tror dock att jag behöver ett nät över om jag ska kunna ha den på tävling? Eller klistra fast det lösa med hårspray?

Så var det då ridstövlarna. Jag trodde ju att jag skulle behöva L men butiken tyckte absolut M. M kunde jag inte dra upp kedjan ens en liten bit på vaden. De ville inte beställa både M och L eftersom det är en udda storlek att lägga i lager. Så skeva ben har jag... Så nu får jag vänta typ 10 veckor till om de ska sy upp ett par till. Som jag tröttnade nu. Undrar om De Niro kan se om det finns något par i min storlek i Europa. Hur skeva kan ett par ben vara?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar