lördag 9 oktober 2010

Så kan det gå när man slutar dejta

För två år sedan var jag singel. Alla åren innan dess också. Jag var den ständiga singeln som alltid gick ensam på kalas och fester, kom ensam på julmiddagarna hos mormor och dejtade den ena efter den andra. Så bestämde jag mig en dag för att sluta avverka män som en vettvilling. Detta är drygt två år sedan. Detta har jag bra koll på för då bloggade jag mycket aktivt. I denna blogg hade jag många "vänner". En av dem var en ung kille som var så där härligt kaxig och skrev väldigt underhållande. Men han var 12 år(!) yngre än mig och jag hade ju slutat dejta. Och så var han 12 år (!) yngre. Vi hade en del kontakt på telefon och när vi skulle till stan samma dag så beslutade vi oss för en fika. Varm choklad, blåbärspaj och mycket prat blev det. Men det var ingen dejt. Enligt mig. Nu sitter jag här och skriver med vår nio veckor gamla son i vagnen intill mig. Så kan det gå.

4 kommentarer:

  1. Livet är bra härligt:)
    P&K

    SvaraRadera
  2. Awww!! berattade just eran helt underbara historia for Pekka sen laste jag upp Mysans blgginlagg med karleksforklaringen o blev helt blodig o borjade nastan grata.
    Pekka tycker att jag tappat en skruv.

    Men karlek ar SA harligt!
    /Gittan lika hard som jukglass- som Pekka sager.
    Halsa familjen.

    SvaraRadera
  3. Härligt att du är så blötögd! Söta Gittan. :)

    Hälsa Pekka. Hoppas ni flyttar hem snart!

    SvaraRadera