fredag 4 maj 2012

Inte är de vackra!

Nu har jag testridit dem. De långbenta "kalsongerna". Har själv aldrig känt ett behov av dem men jag har fått en hel del frågor efter den här modellen. Nu har jag hittat dem. Eller de hittade mig. En av butikerna som köper min sportbehå var på samma mässa i Köpenhamn i våras och ringde mig. "Helene du måste komma till Anitas monter. De har en suverän ridkalsong." Typ så. Fast på Skånska. :)
Så började det. Trosan visade vi första gången på Göteborg Horseshow och sålde redan då ett gäng. (Dessa ska nu levereras då de visades innan produktionen var klar). Så visst finns det ett intresse för den här modellen.
Så vad tycker jag själv efter att ha gått med dem en hel dag och ridit i dem? Det var rejält varmt i går och det är alltid bra när man ska testa en trosa. Först tyckte jag att det blev tyg som satte sig mellan skinkorna. Det rättade till sig när jag gått med dem en liten stund. De liksom kanade på plats av sig själv. Mycket viktigt är att inte ha för stor storlek och jag tycker de är ganska rymliga/formbara. Jag hade en Small och den var på gränsen till för stor. Skulle kalla S för stor 36. De är väldigt följsamma i materialet och det blev aldrig några veck. Otroligt luftiga trots att jag kutade omkring med helskodda ridbyxor hela eftermiddagen. Jag är lite förvånad över hur bekväm den är och jag ska absolut fortsätta använda den i vår/sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar