onsdag 8 augusti 2012

Snart dags för modemässan

Bilden är snodd lånad från ciff.dk
Nu är KJ hemma igen och jag kan jobba på. Som vanligt är jag sen med typ allt och jag vet att det är många kunder som väntar på sina beställningar. Jag jobbar så fort och mycket jag kan. Sätter klockan på 6 för att ta vara på morgonen. På måndag ska vår lille knatte börja skolas in på dagis. När det flyter på så kommer mina ensamveckor bli mycket lättare och jag kan hålla servicenivån uppe hela tiden. Just nu har jag så dåligt samvete för er varje vecka han är iväg. Men samtidigt är jag så glad över att kunna ha haft buset hemma i två år. Det är ju först nu som han visar stort intresse för andra barn och då blir det ju lättare även för mig att släppa iväg honom. Hoppas han kommer trivas och hålla sig frisk...

I morgon torsdag stänger jag kontoret efter lunch för att åka ner till Halmstad. KJs familj bor där och vi ska fira busets födelsedag med dem och på fredag åker jag till Köpenhamn och modemässan. Alltid lika intressant och man vet aldrig vad man kan springa på. I våras var det ridtrosan med långa ben som en av mina kunder(!) hade hittat och ringde dit mig. Nu är det dags att titta extra noga på vårens bad. Alltid lika fint och svårt att välja/gissa vad mina kunder vill ha. Nästa sommar. Sedan finns där en hel hall med barnkläder och skor. Gissa om jag blir sugen på att shoppa där. Kläder och skor som jag bara undrar vart de säljs. Så läckra! Kanske borde öppna en butik. När jag nu skulle ha tid med det. :)

Jag kommer alltså inte att vara på kontoret torsdag lunch till lördag eftermiddag men försöker svara på mobilen om du behöver ha tag på mig. Kommer dock försöka jobba lördag eftermiddag och så mycket av söndagen som det går. Lovar att blogga från mässan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar