fredag 15 mars 2013

Jakten...

...på den perfekta foundationen pågår. Som alltid. Jag har provat det mesta från budget till exklusivt. I veckan så träffade jag M. En skön kvinna på flera sätt. :) Hon hade så snygg makeup. Var tvungen att fråga. Hon hade (id) bare minerals. Igår var jag i butik och fick ett prov att testa hemma. Ser toppen ut. Mitt enda tvivel nu är hur snabbt det går att få på plats då det är i pulverform. Men jag antar att det är en vanesak?! Det kostar en del men när jag läser runt lite så ska den vara väldigt dryg. Någon som vet?
Nu ska jag ägna resten av dagen åt att softa.

4 kommentarer:

  1. Jag har använt Bare Minerals varje dag i ca ett år och är supernöjd. Iof har jag inte använt någon foundation tidigare eftersom jag tycker att det har sett så sminkat (spacklat) ut. Jag är mest ute efter att få en jämnare hudton än att se sminkad ut…

    Jag tycker det är lätt att applicera Bare Minerals och snabbt går det också. Jag tycker det känns som om huden "andas" fastän den har foundation varje dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kände/tänkte jag också. Dock så satt det inte hela dagen. På sen em så såg det inte så kul ut på sina ställen. Tog jag för lite? :)

      Radera
  2. Hej,
    Hittade precis hit från Mona....
    Började använda Bare Minerals i höstas och tycker att deras grejer är super. Tar lite tid i början men man lär sig väldigt snabbt.
    Däremot så beställer jag alltid från feelunique.com eftersom det är under halva priset där. De skickas från Jersey men om man får betala tull så mailar man bara till deras kundtjänst så får man tillbaka pengarna (har hänt en gång och jag hade pengarna på mitt konto samma dag som jag mailade)
    Väldigt snällt mot huden också vilket är trevligt om man har känslig hud.

    SvaraRadera