lördag 27 juli 2013

Cirkusen och dagen efter

Spänd förväntan. VAD ska hända?!

Så fräckt att sitta på första raden. Bara när elefanterna kom in tyckte jag att det var väl nära. Sött gäng med småponnyer susade förbi.

Bra med en paus så man kunde hoppa omkring och pilla på saker. Kissa var han ju tvungen att göra mitt i föreställningen. När annars. :) När jag frågade vad som var roligast så var det ju inte något av djuren som jag trodde. Det var clownen. Han sprutade vatten på oss. Succé!

Idag har vi haft ett softare tempo. Vaknade såklart tidagare än vanligt trots sena kvällen innan. Lekt lite i regnet...

Och softat i soffan. Skönt med lite lugnare dagar ibland. Inte för ofta bara. Då blir jag rastlös. :) Fick tränat ett pass med Sassen idag. Hade kandaret och det går mycket bättre nu. Står emot betten i början av passet men det släpper mer och mer. Bytena går super även om hon ligger lite före mig. Inget jag bryr mig så mycket om. Red lite mer förvänd idag just för att hon ska få vänta lite. Red en galoppsluta halvt igenom, rakt på spåret och bytte. Klockrent. Hon har så lätt för allt att det är skrämmande. Jag måste bara hålla koncentrationen uppe. Börjar locka att komma ut och tävla igen. Dock är framridningen lite jobbig då jag vet hur rädd hon är för att gå med många andra hästar. Men jag får väl rida fram hemma i början. Jag är ju inte den första som har en rädd häst. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar