måndag 26 maj 2014

Gårdagens tävling

Blandade resultat i Trollhättan kan man säga. Började dagen med en MsvB:2. Kändes fin på framridningen om än inte riktigt framme i traven. Tävlingen gick inomhus och hon får ju alltid lite separationsångest av att vara ensam inne. Efter halten skulle hon bajsa. Suck. Sedan var det någon som klappade sin häst utanför in/utsläppet och det blev hon såklart rädd för. Enkla bytet gick åt skogen. Inte så värst oväntat. Annars kändes det helt ok. Fick inte fram henne riktigt i längningarna men hon lyssnade hyfsat. Fick 64% som jag är mycket glad över.
Sedan blev det lite vänta till nästa klass, en MsvB:4. Framridningen kändes bra. Hon var pigg och bjöd på fint. Inne i ridhuset var hon så fin när jag red runt banan innan start. Pigg, lyssnade och i fin form. Men när vi väl startade så tappade vi kontakten. Hon hade fullt upp med att lyssna på utsidan och i det läget vet jag inte riktigt hur jag ska göra för att få tillbaka hennes uppmärksamhet. Kändes som om jag satt en halvmeter över hästen och kontakten med munnen är borta. Bytena som normalt sett är lätta blev helt knas och galoppen som vi brukar samla poäng på gick inget vidare och därför fick vi 58%. Fick inte tagit några bilder men det finns film från båda klasserna. Vi får se om jag lyckas lägga upp något här.
Nu har vi Borås på lördag. Två klasser med åtta(!) timmar mellan starterna. Skulle inte tro det. :) Kommer nog stryka en klass om jag inte kan ändra starttider. Nu packa paket. Trevlig måndag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar