måndag 16 mars 2015

På tal om glasögon...

Jag känner två roliga bloggkärringar. Den ena samlar på allt och den andra på en hel del annat. Nu är glasögon på tal. Den andra har lite udda brillor och den ena har nog hundra par. Minst. Jag hatar glasögon. Inte på andra, bara mig själv. Opraktiskt och obekvämt. Regnar det blir de prickiga och blir man varm så immar de igen. Skulle opererat ögonen om min syn vore stabil. Så jag får nöja mig med det minst vidriga. Linser. Så förstå min fasa när mina glasögon (används morgon och kväll) gick sönder. Bums till optikern som kanske kunde laga dem. Jag sa att de kunde ta vilka skalmar som helst bara de går att fixa. Dumt. Men jag är för snål/fattig för att lägga pengar på något jag använder så lite och avskyr så mycket. Så nu har jag jordens fulaste glasögon. Grattis till mig! :)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Typ jordens fulast kombo. Diesel in the front och Odd Molly on the side. :D

      Radera