måndag 22 februari 2016

Vilken helg!

Jag är rätt kass på att blogga varje dag. Men det är ju inget jobb så jag känner inget dåligt samvete för det. :) I fredags kom Bus farmor hit och jag och KJ drog till Sankt Jörgen hotell & spa. Vi hängde lite i poolerna med ljuvligt varmt vatten. Den ute föll mig mest i smak. Helmysigt. På kvällen åt vi toppgod trerätters. Kan vara så att även ett glas champagne slank ner. På den mörka bilden ser ni förrätten, kalixlöjrom, Helt galet gott.
 
Varmrätten var en kungsflundra. Dock var jag lite missnöjd med att den dominerades av en rökt smak som inte står i menyn eller informerades om innan. Fisken var megafin men jag hade gärna sluppit det rökta som tog över allt. Desserten på bilden hade smak av rödbeta, lakrits och citron. Något märklig vid första tuggorna sedan väldigt bra. Speciellt ihop med dessertvinet som var sååå gott. Den i kombo med lakrits var helt super.
 
Sedan hängde vi ett tag i deras bar som är riktigt trevlig. Soffor och fåtöljer samt lite eld. Kan väl säga att vi inte var så snabba efter varma bad och god mat. Satt mer på hela ryggen. De hade dessutom en grym DJ som spelade så bra musik. Och frukosten dagen efter. Oj oj oj!
 
Igår hade jag först en plåtning med en kund som står lite modell för mig. Megasnygg! Men jag kom på att det är hög tid att lära sig plåta manuellt. Hjälp! Sedan kom en tjej från Uddevalla som verkligen behövde hjälp med bh. Stor byst och liten runt bröstkorgen. Superledsen för att ingen butik kunnat hjälpa henne. Härifrån gick hon med ett stort leende och en ny bh. Förstå hur det värmer i hjärtat.
Efter lunch kom mor och far för middag. Jag lagade cornfritters, färsbiffar med majs som är panerade.
 
Gjorde krossad potatis för första men inte sista gången. Mycket goda! Till detta hade jag lite grönsaker, salsa och gräddfil.

Och Kj bakade. Brukar vara tvärt om men hans Pollykladdkaka är så god. Liten slurk smoothie var allt som behövdes som kvällsmat. :) Nu är det ny vecka och full gas framåt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar