söndag 30 oktober 2011

Pilla-navel-soft söndag?!

För Karl-Herman då. Själv for jag omkring som en tok och ville hinna allt. Det var tävlingar på Stenungsunds RK. Var där två gånger. En gång med Karl-Herman och en gång själv för att kolla på några vänner som red. Alltid kul att komma ut och träffa vänner och bli inspirerad av tävlingsatmosfären. Karl-Herman tyckte det var roligast med all lera och vattenpölar. Fick klä av honom byxor och skor innan han fick sätta sig i bilen. :)
Längtar verkligen efter att tävla men Sassen tycker det är väldigt jobbigt att möta andra hästar i ridhuset. Hoppas denna vintern på nytt ställe och fler hästar gör henne gott. Inte så kul att vet att hon kan kicka om hon känner sig trängd...
På lördag eftermiddag var vi på Patrik Kittels clinic på Kungsbacka RK. Fick en del inspiration och det var väldigt kul att se hur mycket som stämde med det som David lär ut. Inspirerad så tog jag tag lite mer i min ridning igår och Sassen blev lite upprörd när jag satte lite mer press på henne. Inte press som gå snabbare utan att vara mer uppmärksam på mig trots att det gick en häst i skrittmaskinen utanför. Tror knappt det har hänt att hon kickat av surhet förut men det är lika bra att ta igenom det.  :) Resultatet blev iaf en häst som hängde ihop lite bättre. Kvick framåt har hon alltid varit men bromsen är fortfarande lite svag. Blir lite trög i truten och står emot men det blir också bättre med tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar