torsdag 27 oktober 2011

Premiär!

Eftersom det dök upp hantverkare i ridhuset idag så gick vi på promenad och plockade sedan fram saxen. Har dragit mig för det men det ÄR obekvämt att ha gammal svett i pälsen. Så idag har jag klippt Sassen för första gången. Trodde hon skulle tycka det var läskigt men hon tog det väldigt lugnt. Oväntat. Lite obekväm var hon när jag klippte bakom öronen och runt huvudet. Inte ett dugg konstigt. Fick klippt allt utom benen och rumpan. (Saknade en pall för att nå upp, smurflång som jag nu är). Men det viktigaste är klart. Jag är grymt imponerad av henne. Hon tyckte flugorna som sprang på henne var jobbigare än saxen.  :)  Och som hon njöt när jag borstade av henne efteråt. Hon gillar när det river lite gott i skinnet. Duktiga duktiga stollehästen. Dock lite orutinerat av mig att inte ta bilder "före" och "efter". Hon glittrade i solen. Får bättra mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar