söndag 9 februari 2014

Sköna lördagssällskapet

Bilden har jag lånat av zara.se
Träffade söta L igår efter mässan och vi delade på två toppgoda kakor på ett café i Moodgallerian. Drällde runt lite i affärer och shoppade en skjorta till Buset. Syns kanske inte så tydligt men den har små hästskor tryckt på tyget. Hur skulle jag kunna låta bli att köpa den?!  :)

Efter shoppingrundan promenerade vi till ett ställe som heter Råkultur. Det var dags för mer sushi. L´s pojkvän S gjorde oss sällskap. Vänner som jag har "lånat" av KJ. Verkligen sköna!

Här var det inget slaskigt dippande i skålar utan här penslar man på soyan. Me like! Och svar ja, jag drack ett halvt glas riesling. Lagom mängd.

30 bitar räckte gott och väl för oss tre. Kreativt, vackert och så gott! Det var väl bara en av servitriserna som drog ner betyget lite. När jag rynkade på näsan åt att äta laxfenor så drygade hon sig lite. Men det tyckte jag mest var underhållande. Jag äter inte det som knappt måsarna vill ha. Enkelt.

Till L´s förtjusning tog jag mig an den stora ändbiten. "Gulligt" nog tog hon både bilder och filmade när jag brottades med jättebiten. Noll stilpoäng till mig för den bedriften. Vi får väl se om jag slänger in någon film senare. :) Hade en supertrevlig kväll och det var mat att bli lycklig över! (Hit vill jag gå med dig Snäckan). Åkte hem tidigt och softade en stund i soffan med TB som jag har bott hos denna veckan. Helt makalöst snällt av honom att låta mig bo där. En hel vecka! Har varit så trevligt och jag har känt mig så bekväm.

I eftermidddag är det dags att åka hem till verkligheten igen. Har en riktig surdeg att ta tag i imorgon. Onödigt arbete som en leverantör har skapat åt mig. Blir fan galen. Trodde jag skulle kunna ha en lugnare måndag med Buset men vi får väl se hur det går. Söte killen. Som jag längtar efter honom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar