onsdag 5 april 2017

Så bra träningspass för C

Tränade för C igår. Hann inte rida dagen innan så jag var lite osäker på hur det skulle gå. Men jag satt upp och hon var avspänd från start. Energisk men inte överladdad. Vi började med byten i serie direkt efter uppvärmningen. Fem fyror på diagonalen. Inga större probelm. Jag måste dock tänka på att ha en bra galopp in, sitta ordentligt på baken och bak med axlarna. Hela tiden tänka på axlarna. Extra mycket i traven. Jag har inte mycket gratis i min sits. Korta ben och stora boobs. Stilfullt. :)

Vi la in galoppslutor och även saxbyten. Saxbyten har vi bara gjort någon gång innan men det känns inte som något problem. Mixade upp det med treor. Ett bra sätt att hålla uppe glöden i diagonalerna. Passet avslutades med trav och diverse övergångar och tempoväxlingar. C älskar att analysera och hon har en teori att Sassen kanske passar bättre att "klämma" lite in med säte och överben i övergång till samling. Sass tycker iallafall inte om att man tar för mycket i munnen. Så det ska jag testa några gånger för att se vad hon säger. C var väldigt nöjd och även jag. Det suger lite efter tävling nu men jag ska nog hålla mig till i slutet av månaden. Nordhalland har tävling i påsk men sist sa jag att vi inte skulle åka dit igen eftersom de har så dålig framridning. Stenigt och löst på stora banan och toktrångt på den lilla som ligger nära. Men tävlingssugen är jag. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar