torsdag 10 november 2011

Vacker dag i paddocken!

Som vanligt missade jag att plocka fram mobilen och ta en bild när jag var hos hästen. Sorry! Tog en tur till stallet mitt på dagen för att ta till vara på ljuset. Det var ca 8 grader, strålande solsken och nästan vindstilla. Helt magiskt! Ridhuset var fullt av hinder och min plan var att rida ett pass ute på banan för första gången. Förutsättningarna lär knappast bli bättre innan april 2012.  :)
För er som vet så är min kära häst Sassen ett krutpaket utan dess like. Hennes energi vet inga gränser. Därför är jag oftast väldigt försiktig och sätter mig inte gärna i situationer som jag inte reder ut. Men idag kände jag verkligen för att rida ute och hade rätt inställning. Gissa om hon var nöjd. Inte ett enda tokkskutt! En av tjejerna red dessutom iväg och visst gnäggade Sassen och blev lite yr men höll sig på mattan. Och jag höll mig kall precis som jag ska. Bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar