söndag 15 juli 2012

Rapport hemifrån

Fredag kväll kl 22:00-23.00

Min mor, jag och Oscar i soffan. Har det lugnt och skönt.


Mor: Får han aldrig fästingar?

Jag: Nej, inte så ofta. Vi ger honom Frontline.

Mor: Jag känner någonting här. Det är en böld! Vad är det?!


Bra tajming mor. Bra att du valde att avbryta friden med att söka igenom min katt efter abnormaliteter. Tack så hemskt mycket.

Kisse hade två fästingar. Lika bra att ta dem för lill-kisses skull. En borta, och en borta fast huvudet kvar. Den senare valde även att explodera i mitt öga i samband med borttagande.

Facit för ikväll:

Katt: Vi har kämpat länge för att få bort fästinghuvudet från kisse, som är alldeles för snäll och låter oss. Det gick inte. Vi har inga bra pincetter och fogsvansen är för stor. Jag Googlade och det verkar som att det inte är någon större fara. Kisse ligger på soffan och spinner.

Soffan: Är vit...

Jag: Har sköljt ögat med koksaltlösning och tagit ögondroppar i några omgångar. Ögat är illrött och svullet och jag ser ut som en rödögd Marty Feldman. Skitsnygg. Men det kliar. Det är ändå det viktigaste.

Mor: Är inne på fjärde eller femte glaset vin. (Tillägg av redaktören: Den här infon tar jag med en STOR nypa salt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar