fredag 28 juni 2013

Sista gången på luft

Först snarkar Buset. Inte mycket men tillräckligt för att hålla mig vaken en timma. Då inser jag att madrasshelvetet läcker. Mycket. Tänker att om jag ligger på den lilla madrassen bredvid så håller luften längre. Eller inte. Vid två inser jag att han måste flyttas över till den lilla madrassen som jag ligger på. Ni vet kanske inte att killen är typ en meter lång och väger ca 17 kg. Minst. Ingen enkel match att lyfta över från en mjuk luftmadrass till en annan utan golv att stå på. Så sov jag några timmar till. Klockan halv fem börjar han att snurra. Nu blir mitt uppdrag att hålla honom på madrassen. Han ålar sig åt alla håll. Han ligger ytterst då jag inte klarade att lyfta honom in till väggen och självklart håller han på att välta ner i golvet flera gånger. Inser också att även lilla madrassen läcker. Jag ligger så gott som på golvet. Halv sju börjar han vakna på riktigt. Vill väcka mormor och håller på att bryta ihop när han inte får. Vilken underbar morgon! :)

2 kommentarer:

  1. Man låter honom givetvis väcka mormor! Och så går man och lägger sig i soffan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte en mormor som har ont i ryggen. Och soffan är inte sovbar. Tyvärr. Då hade jag lämnat honom på golvet. :)

      Radera