söndag 30 mars 2014

Andra kvalet idag

Första starten för i år. Dagen började klockan fyra, gamla tiden. Tur vi fick så suveränt fint väder. Tävlingen gick inomhus som fröken Sass är måttligt förtjust i. På framridningen höll hon andan tills jag bad om lite friska galopplängningar. Då lossnade det. Första momentet i MsvC:1, efter halten, är en diagonal med mellantrav. Mitt i denna ville hon stanna och bajsa. Jag drev på och då blev det galopp. Inte så snyggt. Vi hade ett par till rätt grova missar men fick också till en hel del i galoppen. Vi slutade på 64% och strax utanför placering. Mycket nöjd då det var första starten för säsongen och hennes fjärde totalt. Nu får jag uppdatera mig på vad som ingår i MsvB. Och köpa ett nytt vitt schabrak. Mina är minst 15 år gamla och jag tänkte köpa ett nytt när jag klarat mina kval. Det vill säga nu. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar