fredag 21 mars 2014

Trädgårdsprojekt del 1

Vrider jag på huvudet och tittar ut genom fönstret på mitt kontor så ser jag det här fula åbäket. Nu ska den bort! Hoppas jorden går att använda. Men jag tror det ska funka. Vi har bara lagt på lite aska från spisen så den har stått ett tag. Vill göra ett jordgubbsland med en upphöjd ram runt (och nät över mot fågelskrällena). Då tänkte jag att denna jorden kunde vara bra att bottna med.

Ett annat projekt är att flytta rosorna. Jag har ångrat mig. Igen. Det ska bara vara en vårrabatt utefter altanen så rosorna får ta plats intill kryddträdgården, blåbären och björnbäret. Ska visa när jag drar igång. När lökväxterna blommat/vissnat så blir det bara gräsmatta. Pionerna och vallmon får stå kvar. Ett tag till. Här sitter inget säkert. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar