tisdag 25 mars 2014

Dags för tävling!

Detta fina smycke med dressyrbanan hittar du hos LUC
Borde kanske ligga lågt och smyga med min första start för året. Men jag är inte typen. Går det inte bra så gör det inte. Jag ser det fortfarande som en lärotid för både mig och Sassen. Hon har gjort tre starter i höstas och var rejält spänd. Hon tycker inte om att vara inomhus och hon tycker det är jobbigt med trånga framridningar. På söndag hoppas vi det är gott väder så vi kan rida fram ute. Tävlingen går inne och jag hoppas hon slappnar av och tar det lugnt. Jag kommer göra allt för att det ska bli en bra upplevelse för henne. Hon har så stor kapacitet men behöver komma ut och se sig om i världen.

Så på söndag bär det iväg ut. Startar en MsvC:1 och jag hoppas vi klarar kvalgränsen. Det vet jag att vi gör om hon bara slappnar av lite och håller den runda fina formen som vi haft det sista. Ska bli så spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar