lördag 4 juli 2015

Första mässdagen och en handduk i kylen

Mässan är rejält stor. Uppdelad i två delar. En för alla kollektioner och en för material. Jag har mest hängt på den sistnämnda. Klart jag har spanat på annat också men det är extremt mycket bad. Såklart. Det är våren 2016 som säljs in nu. 
Jag har hittat fina detaljer och fått många roliga idéer. Håller detaljerna för mig själv ett litet tag till. Men jag är så laddad för att komma hem och sätta ihop allt nu. 

Jag har lyckats hitta ett hotell högt uppe på en kulle. Kul när det är långt över 30 grader. Men jag gillar att bo nära mässan. Det är bara att kyla sig i duschen och dricka vatten. 

Husen är klart charmiga här i området. Många blomlådor. 

Bakom denna evighetslånga mur ligger en megastor skola. Inga ongar som drar härifrån? Hotellet ligger lite längre fram på vänster sida av gatan. Med sina alla tre rum. Lite udda för mig men tydligen vanligt här. Åt för övrigt den godaste chokladcroissanten någonsin i morse. Inget som impar på mig annars men denna. Jäklars! 

Nu ligger jag på soffan med en kall våt handduk över mig. Har haft den i kylskåpet. Lite räddningen på natten när det är svårt att sova. Jag trivs bra men det ska bli så skönt att åka hem i morgon. Till alla mina Kallar. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar