fredag 3 juli 2015

Shopping och svett i Paris

Jag bor på ett hotell nära mässan. Typ nästan ändhållplats från stan. Men det är hur fint som helst. Det här är vardagsrummet. Dörren går till sovrummet. Badrummet är superfräscht och toaletten har ett takfönster. Udda. Men. Jag saknar AC. Svårt.
 
Så här ser det ut från grinden. Söt liten gård och pelargonlådor vid varje fönster. Väldigt trevliga människor som äger och jobbar här.
 
När jag hade vilat mig lite efter den inte helt enkla resan från flygplatsen till hotellet så drog jag till Montparnasse. Jag tänkte iallafall försöka shoppa. Jag är ju inget ess på det som ni kanske redan vet. Dessa gubbarna från UGG blev jag svårt sugen på. Men här är långt över 30 grader varmt och fötterna känns som överkörda av en traktor. Prova skor? Nej tack.
 
Det här plejset funkade bra för mig. Oj vad lätt det gick att shoppa här. Så hade de bra AC också. Lallade runt i flera timmar.
 
Det är rea på nästan allt just nu. Det blev fyra tröjor till mig och två till Buset, en drake som jag inte kunde motstå och tre små söta nyckelringar. Buset har ju en egen cykelnyckel så den kommer nog uppskattas. En tänkte jag KJ skulle få men vi får se hur den lilla glittriga vita katten med rosa öron tas emot. :) Så fick jag köpt lite extra shampoo, balsam och tvål. Trodde jag skulle slippa tvätta håret mer än en gång. Kan jag glömma. Det skulle bli något svalare i morgon. Nu har jag just duschat men svettas helt grymt igen.
Visar tröjorna bättre när jag kommit hem. Vill visa familjen först. :) Och tycker ni det är dåligt med kläder till KJ? Då kan jag bara tala om att han är sjukt svår att shoppa till. Men kommer jag iväg en sväng till så ska jag göra ett seriöst försök. Lovar.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar