fredag 26 augusti 2016

Sitt upp!

Mysigt att rulla sig lite efter träningen
Har tränat för Colette idag. Det var välbehövligt. Hon är väldigt duktig på detaljer. Idag jobbade vi på de enkla bytena som vi inte har så mycket lycka med. Samla och fram för att få henne kvick och uppmärksam. Se till att hon håller nacken uppe och behåller vikten på bak. Utan att jag ska behöva få så mycket i handen. Hon ska bära sitt eget huvud. När hon ska fatta galopp igen måste jag runda till henne och sitta i fattningen. Sitsen har krackelerat en del. Jag har tippat framåt och även axlarna. Den delen har styrketräningen inte varit bra för. Jag har även börjat sätta lite balans i armbågarna som måste intill kroppen igen. Phu! Jobbade en del med att kunna reglera även traven. Dock var väl inte energin på topp idag så jag fick jobba så svetten sprutade. Här måste jag ge henne mer stöd och få henne kvickare. Inget som löser sig på ett kick men vi är iaf på väg åt rätt håll igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar