söndag 28 augusti 2016

Vilken jäkla dag!

Så var det dags för start igen. Laddade med en natt av skitsömn. Oscar tyckte han var frisk nu och har stått på mig och mjauat uppfordrande. När det inte funkade så noppade han med klorna i tyget på min säng. Allt för att jag skulle se honom och släppa ut honom. 5.45 gick han igång rejält igen. Kom i god tid till stallet iaf...

Skulle till Nordhallands RK. Och kör fel. Hur nu det är möjligt med tanke på hur många gånger jag kört dit. Till och med jobbat på Mountain Horse som ligger granne. Så det blev värsta stressen när vi väl var på plats. Det är en duktig klubb på att arrangera men underlaget på framridningen var bedrövligt. Inget fäste och stora stenar. Kommer inte åka dit igen om det är framridning ute. 
När jag hade ca fem minuter kvar innan start öppnade sig himlen och regnet öste ner. Vill någon säga mig något? Sass blev tokspänd och jag klarar inte av att runda till henne. Gjorde det hon skulle men helt ur form och inte alls med mig. Känner mig rätt sopig...

Och när jag skulle hem från stallet var det bisarra köer. Det som tar 15-20 minuter tog ca 1,5 timma. Jag var bara så trött och hungrig. Måste lösa bättre mat att ha med mig på tävling så jag orkar bättre. Men det är bara att ta nya tag och träna vidare. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar