söndag 25 september 2016

Barnkalas och byten i vartannat

Så var det äntligen dags för det efterlängtade kalaset. Som Buset har längtat. Och så omständigt det var att bjuda in vänner. Tur för oss. Att bjuda hem hela klassen kommer aldrig att hända. De var totalt sju barn och jädrar vilket liv. Vi hade arrangerat en skattjakt som höll på nästan hela kalaset. De fick följa ledtrådar och leta nya ledtrådar. Ett delmål var att de fick en låda med vattenballonger att spara.
Det avslutades med att KJ var skattens väktare och de bombarderade honom med ballongerna och han gav sig. Skatten var självklart gottepåsarna. Då blev det tyst. Sedan dags att gå hem. 
Och vi såg ut såhär hela kvällen. Det var en fröjd att åka till stallet efter kalaset och rida ut.
Idag blev det paddocken. Började med lite piruettjobb, halva och ett par hela piruetter. Känner att jag har för dålig finess. Men det får Colette hjälpa mig med. Men kolla härliga muskler min lilla biff har.
Efter piruettjobbet så tog jag tag i bytena igen. Tror hon är brunstig så arbetsviljan var inte på topp idag. Blir lite stånkig och långsam. Men efter att ha gjort några spridda byten så började jag med fyror. Funkade bra. Sedan treor. Gick också bra men hon är långsammare åt höger. Fick dock till en diagonal med fem suveräna treor. Tänkte att det var lika bra att känna på tvåorna. Hon stånkade och tyckte jag var skitjobbig och jag var långsam i början. Men fick till det helt ok för att vara första gången för oss tillsammans. Imorgon får hon vila då jag måste jobba som en stolle. Bästa snälla J hjälper mig med mockningen. Underbart att få sådan hjälp som jag får. Bästa stallgänget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar