måndag 13 februari 2017

Och hur kunde jag bli så trött och tyst?

Tisdag och onsdag förra veckan var jag på ett stort event i Göteborg. Det tog lite musten ur mig. Jag var på helspänn varje minut. Ville inte missa ett tillfälle att skapa nätverk och lära mig saker. Man ser ju inte på utsidan vem som är vad så det gällde att vara på hugget och prata med "alla".
Det var ett gäng Amerikanska kvinnor på plats och några av dem jobbar med ett kvinnligt nätverk där kvinnor stöttar kvinnor. Med investeringar och kunskap. I stället för "The Shark Tank" så hade de "The Dolphin Tank". De tyckte inte om tanken att hugga folk jäms med fotknölarna utan lyfta det som är bra och göra det bättre. En samling kloka kvinnor med stort inflytande. Och kontakter. Har tre visitkort av dessa med mig hem. Hade ett längre samtal med en av dem och vi var rörande överens om att det inte var stor idé att diskutera utveckling av damunderkläder med män i svarta kostymer. :)

Dag två skippade jag kavajen och tog på min "Boobs Rock" T-shirt. Vid ett tillfälle stod jag vid ett bord i en av salarna och fikade lite. En av kvinnorna som hade varit med i panelen för "The Dolphin Tank" hade fått presenter efteråt och stod vid ett bord intill mig. Då hör jag hur hon säger att hon önskade att hon hade haft en påse. Jag var snabb som en iller. Hade en "Boobs Rock"-påse i väskan som jag hivade fram. Förstå succén det blev. Hon var själv storbystad och skrattade så gott. Fram med mobilerna och det skulle plåtas åt alla håll. På så sätt fick jag kontakt med ännu en kvinna som undrade vad jag jobbade med. Och visitkort växlades. Några väldigt bra dagar och kontakter som jag nu ska följa upp.
Idag har jag ägnat mycket tid åt att packa och kommunicera med kunder. Det värmer ju rätt gott i hjärtat när kunder beställer sex par ridtrosor i ett svep. Ofta köper de en och återkommer alltid. :)

Fram till i morgon (2017-02-14) så får du 20% rabatt på hela ditt köp. Ange koden HD17 så dras det av i kassan. Gäller ej redan nedsatta varor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar