onsdag 13 april 2016

Stensoppa och vinlunch

Drog av en bild innan jag blev hämtad idag. Sand och hav i mängder. Kan tänka mig hur fullt med människor här är på sommaren. Tydligen är denna stranden lite unik då den är väldigt bred.
Efter att ha fått en rundvandring i fabriken och jobbat  på deras kontor var det dags för lunch. Körde till ett mysigt ställe som vänner till dem ägde. Det var korv, ost, små märkliga fiskar och något klet på bröd till förrätt. Sedan var det en stensoppa med kött, bönor och potatis. Helt ok men ingen succé. Och jodå, det vita är en sten. Man måste ju prova. :) Huvudrätten var grillad havsaborre. Till den någon stekt kål och potatis. På fisken hällde de olivolja. Som på typ allt de äter. Men gott var det. Lite "chokladgegga" till dessert och jag var väldigt nöjd.
Det serverades rött vin så jag hängde på och drack ett litet glas. Det var riktigt bra. Kom från södra delen av landet. Designen på etiketten kunde man väl kanske önska lite mer av. :) Efter lunch var vi en snabb sväng in på kontoret och provade en ändrad bh och sedan blev jag hämtad av en firma som gör superfina badkläder. Otroligt trevlig och ödmjuk snubbe som visade kollektionerna. Kommer träffas igen på mässan i Lyon där de har monter. Min hjärna är bombarderad och magen kurrar. Jag har blivit så bra bemött och de är väldigt generösa. Nu är det dags att hitta något att äta och sedan bara vila. Ska det tränas så får det bli på morgonen. Phu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar