måndag 14 juni 2010

Kalasandet är nästan över

Hade ingen större lust att fixa stort kalas denna födelsedagen. Visst var det jämt men med tanke på hur begränsande det ändå är att bära runt på en stor mage så bjöd jag inte in hela släkten. Då hade jag dessutom fått hyra stort tält, stolar och bord för att få plats med alla... :) Men lunch och middag både lördag och söndag gjorde att både jag, KJ och mor hade fullt upp. Tur jag har dem!
KJ har grillat kyckling med bravur och jag är nöjd över lördagkvällens dessert. Min hemgjorda glass hade nog behövt en stund i frysen för att jag skulle hunnit ta en bild. Men på en vit assiett låg det (tinade) björnbär från min egen planta, gräddvaniljglassen och en espressokopp med en krämig chokladfondant. Mycket gott och dessutom snyggt!
Nu är jag nöjd med helgen och rätt trött. Måndagar är inte så tokiga. Även om tårtan tog slut. Det brukar alltid bli en bit över som smakar extra gott dagen efter. Får fixa en ny när min bror och hans familj kommer hit. En extra stor. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar