tisdag 15 juni 2010

Kvinnor och deras handväskor

Det är för mig ett lustigt fenomen. Väskorna blir bara större och verkar vara fulla med märkliga saker. Själv tycker jag det är bökigt med väska. Jag vill ha händerna fria. Kom nu inte och föreslå ryggsäck. Det kan man ha till stranden eller på picknick. Inte i stan. Så har jag en jacka med vettiga fickor åker plånbok, mobil och läppglans ner där och jag kan känna mig fri. Kommer bli intressant när Jr dyker upp. En massa prylar som ska med bara för en liten sväng. Kanske man vänjer sig?
Väskan på bilden är en Hermes Brikin Bag som kostar en halv förmögenhet. :)

6 kommentarer:

  1. Du kommer vänja dej vid packning :-) men man blir bättre o bättre med tiden på att packa lätt.

    SvaraRadera
  2. Jag tillhör ju då det fåtalet kvinnor som oftast åker iväg med för lite kläder. Vi får se hur det går med Jr i bagaget. Om jag får med mig det jag ska. :)

    SvaraRadera
  3. Du har så rätt så rätt. Ryggsäck används helt enkelt inte inne i stan! Tänk om folk kunde lära sig det, så skulle trängslen minskas betydligt :-)

    SvaraRadera
  4. Tant-Rosa har full koll. Ryggsäck kan man använda i fjällen. Där det inget folk finns. :)

    SvaraRadera
  5. Glömmer alltid att ta med väskan så fickor är bra:)
    P&K

    SvaraRadera
  6. Visst är det så. OM man nu har bra fickor på kläderna... :)

    SvaraRadera