tisdag 14 juni 2016

Hur gott med korv?

Lite hastigt kom vi på att bjuda hit mor, far och mormor till min födelsedag igår. KJ köpte hem lite olika sorters korvar som han grillade. Dagen innan picklade vi rödlök och gurka. Hade även rostad lök, ketchup, senap och remouladsås. Jag tyckte bäst om en lammkorv. Hade ett rosévin som var det första av den sorten jag har tyckt om. Lätt och väldigt somrigt.
 
Gjorde min favvo Brittatårta men den blev inte helt klar i mitten. Men ingen klagade. Snälla gäster. :)
 
Trude kom förbi på kvällen med lite papper som skulle skrivas på och en gottepresent. Tryfflarna med havssalt i var galet bra.
 
Och av söta mormor fick jag en duk. Hon har gjort stora dukar till alla som gift sig. Jag har blivit utan. Såklart. Helt fantastiskt hantverk. Helst skulle jag vilja ha den inom glas och ram på väggen. Men jag har lovat att den ska användas. Hur jag nu ska kunna det. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar