lördag 25 juni 2016

Midsommarmood

Vi har tagit det soft kan jag lova. Här är det tortillapizza till lunch. I soffan. Under filt. Tror ni fattar läget.


Otto är väldigt social. Kan man ju förstå om man har varit ifrån sitt folk i en och en halv vecka...


Vi hämtade upp mormor A på väg till mormor och morfar på midsommarafton. Tror det var hennes första ordentliga nära bekantskap med Lego. Gissa om hon var lite sugen. Dock är Bus lite ego med sitt Lego. Bristen på kläder har med värmen att göra. Mormor A behöll dock sina på.



Vi tog en legopaus och åkte till Myckleby för att spana in lite midsommarfirande. Bus vill ju inte dansa så vil kom en timma efter de börjat. Så det blev några varv med stiliga Nordsvenskar istället. Klar succé. Det blev så varmt att svetten rann efter ryggen. Jag träffade en del sköna människor så det var trevligt.



Efter middagen var det dags för morfar att assistera medan jag satte ihop tårtan. En hel del tjöt om vem som hade rätt i deras diskussioner. Tror Bus vann rätt många av striderna. Lika envetna båda två.



Maräng, choklad, grädde, jordgubbar och blåbär. Gott!



Sedan har vi detta läget idag. Vi slappar, moverar omkring i trädgården, plockar smultron och vissa leker med "lasersvärd". Bra med en långsam dag ibland? Idag ångrar jag att jag inte lärt mig båten. Hade varit perfekt att lalla runt med den idag. Ätit kakor och druckit flädersaft. Korkat...
Men jag har varit duktig, vikt tvätt, tvättat ett par maskiner, dammsugit och städat badrum. Tänkte jag skulle kommit mig iväg till affären idag. Men Bus verkar till och med offra sitt lördagsgodis för att slippa. Hoppas ni alla har en fin midsommardag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar