tisdag 1 november 2016

Som en zombie?

Gott att smaska lite gräs den 1:a november
Alltså det här med sommar- och vintertid. Jag köper inte det. Punkt. Nu är jag helt kass klockan åtta på kvällen och vaknar typ samma tid som min mormor. Fatta hur trist det är när han jag delar möbler med är nattdjur och jag kan uppenbart inte sova på morgonen. Jo om jag är ensam i huset så går det ok. Men då somnar jag mycket tidigare på kvällen... Ja ja, jag får väl dras med dessa skitomställningar och "gilla läget". 

Och över till Vackra Sassen. Har inte berättat om i söndags. Jag vaknade ganska tidigt efter att ha sovit typ nio timmar. Ljuvligt. Åkte till stallet efter frukost och det var krispigt klart väder och helt vindstilla. Tänkte försöka mig på att rida ut igen. Finns en grusväg förbi en golfbana som är slät och fin. Dit gick vi. Inga större fall av drama på vägen dit. Så jag tog mod till mig och travade. Sass trodde knappt det var sant. Rund i halsen och med försiktiga, ganska kvicka steg travade vi en hel del. Härliga häftiga häst! Här måste man dock vända och då blir det ju mer bråttom. Hem till flocken igen. Men hon kunde trava fint även på det hållet. Och förskräckas över folket på golfbanan. Människor på långt håll är extremt läskigt. Tramshäst! :)

Idag fyller min mormor 90 år. Hon ska ha stort kalas i lokal på eftermiddagen. Vi är en stor släkt på hennes sida men jag träffar dem inte så ofta. Ska bli kul att se vilka som kommer idag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar