lördag 3 april 2010

Grillat ÄR godast!

Vi köpte en ny grill igår. Plus 10 kg grillkol. Tror ni här ska grillas i sommar? Fel! Här ska grillas året runt. Det är så gott! I går blev det godaste hamburgarna och idag har vi planerat kyckling som ska marineras i en Italiensk sås. Till detta är risotto ett måste. Med ruccola och sparris. Vårligt så det räcker. I frysen har vi björnbär från trädgården och dessa ska ner i en smulpaj och få sällskap av en hemmagjord vaniljsås.

Här är vädret helt underbart. Samlade ihop en del plast från allt stallströ som frös fast i snön. Så skönt att få undan det. Såg bedrövligt ut. Sedan satte vi (jag och Karl-Johan) oss på altanen i solen. Han med en bok och ett glas Rosé och jag med en tidning och ett glas jordgubbssaft. Värme som på sommaren där vi satt i lä. Eller så är jag bara så genomfrusen efter vintern att allt känns sommarvarmt. En bra påskafton och jag hoppas ni har det lika gott sm jag!

2 kommentarer:

  1. Grattis till er! Kul med en liten bebis. Och vad har hänt med dig,haha, värsta mat o bakmamman. Kramar från Eva

    SvaraRadera
  2. Tack! Ska sanningen fram så är det inte jag som lagar maten. Och bakningen har det inte blivit mycket med heller. Hinner inte och så behöver jag ju inte bli tjockare än jag blir... :) Kram!

    SvaraRadera