tisdag 25 maj 2010

Besiktning av Junior

Idag vecka 31. Tydligen har han lugnat ner sig lite i växandet och ligger strax under den översta kurvan. Tur för honom. Jag är inte så stor att det får plats en jättebebis. Det är 7-11 veckor kvar. Det går ju inte att låta bli att hoppas att de har räknat fel och att det första datumet stämmer. Då kommer han den 17 juli. :)
Mina snygga mammajeans är lite för tajta nu. Har inga fina byxor att ta på mig. Surt. Vill verkligen inte köpa fler kläder. Intalar mig att det är inte så lång tid kvar. Fast ska jag vara ärlig så känns det på ett helt annat sätt. Speciellt när jag välter i sängen och inte kommer upp. Jag förstår hur en skalbagge på rygg känner sig. Eller när jag promenerar med ett konstant hårt tryck på blåsan. De trängningarna är inte att leka med. Jodå. Han har redan klämt ner sin lilla skalle lite väl djupt...

4 kommentarer:

  1. Skrattar, skalbagge! Jo så kanske man kände sig. Du har såna härliga kopplingar:)
    Håller tummarna för att han kommer tidigare iaf.
    P&K

    SvaraRadera
  2. Känner igen tankegångarna, kändes onödigt att köpa nya kläder som jag ändå inte ville ha efteråt men tillslut hade jag inget val. Min garderob blev bara mindre och mindre och tillslut passade inte ens vanliga mamma-linnen.

    SvaraRadera
  3. Oj då. Jag har totalvägrat att köpa annat än tre par mammabyxor. Jeansen är nu för trånga. Står inte ut när det trycker. Hoppas klara mig undan med att köpa så mycket mer men jag vet ju inte hur stor jag blir de sista månaderna...

    SvaraRadera