tisdag 11 maj 2010

Mössa och vantar den 11 maj...

Jag har en häst. (Info för er som inte vet). Hon kallas för Sassen. Hon är av rasen Hannoveraner (Tyskt halvblod) och jag köpte henne som föl i Tyskland för sex år sedan. Denna vackra dam har lite problem med vikten. Hon blir inte tjock. Nej då. Hon blir fet. Som en Shetlandsponny. Sassen har en kompis som är just en Shetlandsponny. Lilla Totto. Som också har det jobbigt med vikten. Dessa två damer älskar alltså gräs och därför bygger jag och min far små hagar i den stora sommarhagen. Sassen och Totto slutar nämnligen aldrig att äta. Idag var det dags igen. Ladda bilen med skruvdragare, stolpar och band. Men jag insåg att när vi gick med hästarna till hagen innan vi byggde om att idag krävs det både tunna handskar OCH mössa om jag inte skulle frysa sönder. Den 11 MAJ...

2 kommentarer: