måndag 17 maj 2010

Vecka 30 och 8-12 veckor kvar

"Nu kanske det börjar kännas som att du varit gravid i en evighet och det kan vara svårt att tänka sig att du ska vara gravid i ytterligare 10 veckor." Det skriver jag under på. Det känns länge. Väldigt länge.

"Passa på att börja lagra kolhydrater inför förlossningen." Detta kommer från vårdguidens hemsida. Men seriöst, kan man verkligen ha nytta av kolhydrater så långt innan? Blir man inte mest bara tjock? Kolhydrater är väl ändå energi på korttid? Något man måste ladda varje dag. Jag kan ha fel men det där låter tokigt...

2 kommentarer:

  1. När jag ser på bilder på hur jag såg ut innan jag var gravid så är det som att se på en annan person. Har jag verkligen varit något annat än höggravid? Så ja, det känns som en evighet :-D

    SvaraRadera
  2. Jag blir lika chockad varje gång jag ser mig själv i en stor spegel. Men ge det en månad till så kanske jag har vant mig och tror att det är så jag ska se ut? Jr trycker ut mig inifrån så jag håller på att bli tokig men jag fattar fortfarande inte hur stor jag är. :D

    SvaraRadera