måndag 21 oktober 2013

Dagens menu

Jakarta är mycket speciellt. Varmt som fan, luktar illa speciellt och trafiken är helt bisarr. Men god mat har de även om vissa saker är så starka att tungan krullar sig. Dagens lunch var lite annorlunda. Fem rätter som åts tillsammans med samarbetande partners (och olika bolag) till Handelskammaren och Chamber Trade Sweden. Räka till förrätt, hetare än het sallad, oxssvanssoppa (typ en god buljong som bas), en bit kött och ris till huvudrätt och en liten dessert i from av någon lite läskig halkig pudding och en god kula glass. Inte bästa beskrivningen men ni får läsa själva. Magen håller än. Peppar, peppar. Jag äter mina bakterietabletter och håller tummarna. Tror (och hoppas) att risken inte är så stor.
Ikväll åt vi på ett ställe nära hotellet. Denna måndag som är en extra galen trafikdag ville vi inte riskera att bli sittande fast i 1,5 timme. Åt nudlar med räkor som var mycket goda. Lite thaistuk. Åkte hem tidigt och nu bloggar jag lite för att inte riskera att somna tidigt och vakna till och inte kunna somna om igen. Bonusen med denna resan är att det är väldigt trevliga och intressanta människor med. Både de som arrangerar och företagen. Grymt härliga som jag hoppas hålla lite kontakt med. Stort nätverk är alltid bra. Nu ska jag strax försöka sova. Klockan är snart 22.30 här och jag ska upp vid sju och vara utcheckad och klar att åka klockan 8.30. På något sätt känns det fint att ha en familj att längta efter. Mor och far är ju självklara men nu har jag även mitt gäng med Kallar om jag vill ha nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar