lördag 19 oktober 2013

Framme på 29 timmar...

Resan började fint med att KJs bil inte startade. Batteriet var tomt. Våra trevliga grannar fixade fram startkablar medan vi joxade med låset på min bil som hade frusit. Härlig början. Kom iväg 20 minuter senare än planerat. Ingen fara med det. Kommer fram till Kastrup och inser att parkeringen kommer kosta mer än bensinen. Och min Volvo är törstig. Hade inte tid på mig att leta efter billigare långtidsparkering. Kom iväg med mitt flyg till Dubai och inser att jag stinker. Som f*n. Köpte ny deo i veckan och den gör att jag luktar värre än utan. Nu vill jag bränna mina kläder. Flyget gick bra till Dubai trots att jag inte kunde luta stolen. Bedövad i arselet sista timman och lite för många gråtande bebisar men bra filmer. Såg The Heat och två olika Monsters (animerat). Godkänd mat men det ska bli skönt att luta sig mot fönstret nästa flyg.
Sitter på flygplatsen och har ca 30 minuter tills det är dags att kliva på nästa plan. Åt en underbar Pinkberry frosen mangoyoghurt med hallon, jordgubbar, granatäpple och hittade en liggstol här som jag somnade i. Oväntat. Hållandes krampaktigt i pass och väska. Fånigt för ingen smyger sig på någon här. Det är inte mycket skillnad på natt och dag. Folk åker överallt hela tiden. Klockan är tre på natten och det är två timmar före Sverige.
Här är jag en något udda fågel. Såg en ung man, typ shejk, med blingsandaler som hade fått Mona (s Universum) att häpna. Det är lite intressant att studera alla olika sorters människor.
Som du kanske märker så haar jag skrivit lite under resans gång. Nu sitter jag på hela ryggen i min hotellsäng. Jag är inte direkt sömning då jag sov helt ok på flyget hit men jag är trött i kropp och huvud. Hade lyckan att ha tre säten för mig själv och kunde breda ut mig. Tack för den. Min kropp är extremt glad. Värmen som slog emot mig i ankomsthallen var galen. Stod och väntade och svetten rann från ryggen och ner efter benen. Som tura var pratade jag en del med två unga Engelska tjejer som skulle spendera tre veckor i Indonesien. Modigt eller korkat? Hoppas de får en trevlig semester iaf. Hämtade väskan och fick min bil, en skön mercedes med AC, och efter en rätt lång resa min efterlängade dusch här på hotellet. Går inte att beskriva i ord hur skönt det var. Undrar om jag ska behöva bränna kläderna... Nu ska vi mötas upp och äta middag tillsammans.

6 kommentarer:

  1. Åhh vad kul med reserapport!
    Ha det nu så himla bra och fortsätt rapportera!
    Ska tillägga att jag äääälskar min nya Lauren :)
    Kramar Ann-Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt Ann-Marie, den satt som en smäck på din "nya figur. ;) Kram!

      Radera
  2. Så skönt att höra att resan dit gick bra:-)
    Lycka till nu på resten av resan.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  3. Jag är SÅ jävla avundsjuk. Det vet du va? Njut och "ta in" allt av atmosfären! Mona

    SvaraRadera
    Svar
    1. Atmosfären är annorlunda. Minst sagt. Men jag svettas mycket. :)

      Radera