måndag 7 oktober 2013

Första kvalet på tredje starten

I lördags så bestämde jag mig för att åka till Trollhättan och tävla igår. Var anmäld till en MSVC:1. Sassen fick ju ett segt sömtryck så hon stod i två veckor. Hade alltså bara ridit en vecka innan start och kylan gör henne lite laddad. Men vi åkte. Hon var superfin på framridningen. Framåt, rund och hon klarade de andra hästarna bra. Så säger en annan ryttare att det var försenat ca åtta minuter. Tog det lugnt eftersom det var tjejer som ropade in ryttarna. De har av någon anledning inga högtalare som hörs vid framridningen. Så kommer en tjej kutande och säger att jag ska in på banan. När jag kommer till ridhuset (i trav) så hör jag min startsignal. Det betyder att jag måste starta direkt utan att visa Sassen ridhuset genom att rida runt banan ett par varv. Mycket tråkigt för Sassen som blev väldigt spänd. Inte konstigt då hon bara har tävlat två gånger innan. Jag red på ganska hårt för att lotsa henne runt och hon tog det bra. Det är tryck i den tjejen. I vissa travlängningar så ser jag hennes vita framtassar. :)
Trodde jag skulle få typ 58% men slutade på 63% vilket jag är mycket glad över. Hon är dessutom supersnäll att ha med sig. Står som ett ljus och bara tittar. Bästa vackra Sassen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar