onsdag 2 oktober 2013

Jag måste bara flina lite...

Vilka dagar jag har haft! KJ och Buset är ju i Stockholm och jag skulle kunna jobba och rida helt ostört. Låter ju perfekt. HUR mycket har jag kunnat jobba? Inte så mycket. Det började ju igår med att telefonen la av och Ottokatt försvann. Idag började jag dagen med en lång promenad för att hitta katt. Gick måttligt bra... Jobbade en stund och körde in till Göteborg för att lämna telefonen för felsökning. Väl hemma igen hade jag fått flera samtal om var kattskrället höll hus. Han hade tydligen blivit av med halsbandet och därmed även telefonnumret. Jag gick och ropade. Pratade med folk jag mötte. Träffade många trevliga katter som dök upp ur buskarna och slog följe. Så söta töntar! Tillslut hade jag fått lite pejl på var han måste vara. Gick och ropade. Till slut såg en kvinna honom i en buske. Sedan dess ligger han och sover som en sten. Bäst han vilar ut i natt för i morgon bitti ryker kulpaketet. Inte för att jag tror att han har fattat att jaga brudar ännu men jag tänker inte ta risken. Rätt trött på att leta rätt på den katten nu.


Fick iallafall tränat Sass ett pass i eftermiddagssolen. Duktig om än lite för mycket före och något hög i nacken. Ge det några pass till så är vi tillbaka. Har dock inte bestämt mig ännu om jag ska starta i Trollhättan på söndag.

Svängde förbi ICA på vägen hem från stallet. Pantade flaskor och köpte med mig en halv grillad kyckling som blev middag idag tillsammans med avocado och grövre olivbröd. Belönade mig med Brämhults jordgubblimejuice. Så gott!

Jag har ikväll fyllt i lite spackel på listerna som jag började på igår. Muppen R (förra ägaren) har haft nere listerna och inte fått upp dem ordentligt igen. Flera millimeters glapp i hörnskarvarna som han hade satt kletig eltejp över. Eltejp! Jag blir så matt. Nu har jag spacklat och ska slipa lite igen innan det ska vit färg på. Så glad jag blir när de svarta listerna är borta. Men nu tänker jag sitta i soffan och flina lite åt hur tokigt det kan bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar