onsdag 21 december 2016

Åtta år och gottemiddag

Jag och KJ har varit tillsammans i åtta år nu. Det får man ju fira. Vi hade barnvakt och gav oss iväg till stan och Toso. Vi var där förra året och det var så gott att vi inte blev klara med stället. På bilden är det min dessert som var en underbar chokladfondant. Nu undrar jag varför jag så sällan gör dessa godbitar. Så gott! Hela middagen var toppen. Valde ut tre rätter. Började med en slätvarssahimi som bara smälte i munnen. Sedan vietnamesiska rullar med räka och efter det "sticks" med räka och hummer. Oj oj oj så gott!
 
En lyckokaka som jag verkligen hoppas blir verklighet. :)
 
Han ser lite svår ut. Inget mot vad han är irl. ;)

Nu planerar vi lite för julafton. Vad som ska handlas och lagas. Jag vägrar hetsa inför julen. Orkar inte. Jul ska vara sköna kläder och mys. Buset ska få sitt lego och jag åker till stallet på förmiddagen. Dagen innan julafton tänker jag åka till min mormor en sväng. Vad som händer på juldagen och annandagen vet jag inte. Ingen hets här inte. Kommer nog göra något erbjudande till mina kunder efter jul. Men det tar vi då.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar