måndag 19 december 2016

Tjära Tomten!

Jag vet att jag är för gammal för att tro på Tomten. Men man kan ju få drömma lite? Jag har inget sadelmärke som jag är helt fast vid. Det finns många fina. Jag sitter idag i min gamla Amerigo och den har funkat väldigt bra på tre hästar. Köpte den till Wille för att han hade en väldigt speciell manke och stora fileér nedanför manken. Vet inte vad just de musklerna heter. Men han behövde platsen som denna sadel gav. I somras så var jag på Falsterbo och spanade runt lite. Gick in in Childérics monter och träffade Ellen. Hon lät mig sitta runt lite och jag föll pladask för DSC. Äntligen kunde jag sitta utan att "knäcka ut" höfterna. Smal och så lätt att sitta i. Och mjuk med grepp. Ljuvlig. Hade jag haft råd hade jag köpt en direkt. Om nu Sass hade tyckt om den. Men hon är inte så kinkig med sadlar. Bara den ligger still och inte klämmer om lilla maggen. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar