söndag 25 december 2016

En riktigt god jul!

Jag trappade ned tempot två dagar innan jul. Tog lite mer tid i stallet och mindre på kontoret. Händer ändå inte så mycket de dagarna. Gäller att passa på när det är lite tystare. 

Igår åkte jag till stallet efter frukost. Mysigt när det är lite rassel i stallet som igår förmiddags. Sedan var det dags att åka hem och förbereda maten. Mor och far kom efter lunch. Jag och KJ imponerade med vårt lilla julbord. Mor hade sill och skinka med sig. Äggosten gjorde jag och mor dagen innan. Mandelmusslorna fick jag av mormor. Krispiga och fina. En tidig middag som inte försatte oss i matkoma. Var nog första julen.

Vi bytte tomte med grannarna. Bus har ju dissat tomten hårt. "Det är ju ändå bara pappa som fjantar sig". Så det var ju grymt kul att se hans min när det inte var pappa. Men tomten tror han inte på. Punkt. :)

Idag har jag och Sass varit på långtur. Vi var ute i 70 minuter. Superduktig men på ett ställe blev hon så rädd. Det är en öppen plats och jag förstår inte riktigt vad det är som skrämmer henne så. Samma sak i somras när vi senast gick där. Nu höll hon på att backa ner i ett brant dike. Men till slut tog hon mod till sig och travade förbi allt läskigt. Vad det nu var? Hon är ändå väldigt duktig och modig min vackra stolla. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar