tisdag 14 mars 2017

Sassen vill inte bli blöt i håret?

Det var ett tag sedan Sassen bestämde att vinterpälsen ska bort. Då kom det lite strån. Nu vräker det ner päls. Ryktstenen går varm och golvet får en heltäckningsmatta. Ångrar lite att jag inte klippte hela hästen i vintras. Men jag behövde liksom inte en kall och ännu mer energisk häst. Det är drag under hovarna så det räcker. Och blir över. När man får den energin på rätt håll så är hon fantastisk. Hon blir aldrig trött så det gäller att tänka sig för. Hon bara matar på framåt. 

Idag ringde E från stallet. Hon hade tagit in Sassen tidigare p.g.a. regn och blåst. Sassen gnäggade åt henne och var så nöjd över att få komma in. Så glad jag blir, tack E! Hon är verkligen ingen häst som trivs ute i alla väder. Det visar hon tydligt. Vatten på de stora fina öronen. Nej tack! Söta snorkfröken. 

Just nu håller jag på och packar de nya svarta sportbh:arna. Många kunder som väntat något för länge. Dock får alla en liten "present" i paketet. Klantade mig då jag trodde jag hade rejält med postetiketter. Men det var andra papper som låg under. Jag hade tur som fick en bunt av en tjej på företagscenter. Inte illa. Jag avskyr att bromsa när jag fått upp farten. Tror att de sista sportisarna kommer kunna sändas i morgon. Skönt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar