lördag 18 mars 2017

Uteritt med ponnyklubben

Hade tänkt att rida inne idag och sedan skritta ut lite. Men i stallet fick jag frågan om jag ville hänga med på skrittur. Fyra skulle ut och jag garderade mig med att vi får se hur hon beter sig. Hon har ju lite fullt upp och laddar när det är många hästar runt henne. Men så fint det var. Helt stilla och klar luft. Gick ju inte att avstå. Sass gick först, ofta tillsammans med en av farbröderna och det gick så bra. Även om hon är rädd så går hon förbi det som är läskigt. Men när en av farbröderna nosade på hennes svans höll det på att smälla. Så gör man inte på fröken snorkSass. :) Vi var ett skönt gäng tjejer och en av tjejernas man. Modig nybörjare på bamsestor häst. Klart imponerad. 

Efteråt var Sassen så trött. Läppen hängde och hon slumrade i solen. Min vackra svarta pärla. 💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar