onsdag 1 mars 2017

Underbara Sassetass!

Rufsig och nöjd häst efter träning
Tränade för Colette idag. Jag är i ett lyckorus just nu. Så duktig pålla! Jag har haft rätt dåligt självförtroende ridmässigt efter denna vintern. Nu är vi på väg tillbaka med besked. Idag var hon helt underbar. Framåt och rund i formen. Efter en bra uppvärmning så gjorde vi några galoppslutor och sedan bytesserier på diagonalen. Började med fyror, treor och till sist tvåor. Då började hon bli lite väl het och något okoncentrerad. Gjorde istället några kvartspiruetter, förbättrade galoppen och vidare med tvåorna igen. Hur fin som helst. Hann även med ett par halva piruetter åt båda håll. Satte sig fint och kändes urstark. Det känns så bra att jag har satt igång henne på ett rätt sätt. Nu behöver jag "bara" komma ihåg att sitta bättre och hjälpa henne lite mer i serierna. Fick ett litet tips hur jag kan göra med händerna för att hjälpa till med bytena. Jag ska bara hinna med allt. Det går ju lite för fort. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar