lördag 9 juli 2016

Rumpor och tuttar i Lyon

Upp klockan fyra i morse. Snabbt igenom duschen och på med lite smink och kläder. Som jag trodde så var det extremt många semesterfirare som skulle iväg men det gick oväntat fort att komma igenom. Fick lite tid över till frukost. 
Har träffat flera bra tillverkare idag och ena fabriken från Portugal. Har tydligen gjort ett bra intryck på bossen där. Nu gäller det att förvalta detta väl och göra mitt bästa. 
Annars är det som vanligt väldigt många modeller som visar kollektionerna. Fatta hur jobbigt att byta underkläder konstant hela dagarna...

Det lilla jag sett av Lyon är sympatiskt. Många vackra byggnader. Lätt att hitta med tåg och spårvagn. Mässan kunde gärna stanna i Lyon och skippa Paris. 
Hotellet ligger tydligen i ett fint område. Här vid hotellet finns bland annat butiker som LV och Hermès. 

Vägg i vägg med hotellet finns en butik med smådjurspryttlar. Men det är knappast troligt att  jag köper dyra halsband här som skitsvansarna sprattlar av sig hemma i skogen. :)
Lördag kväll och typ pridefestival i området gjorde att jag hämtade mat och åt i sängen. Jag är måttligt äventyrlig på egen hand. Antar att det är lugnare i morgon. Nu är det sängläge och bara vila som gäller. I morgon blir det nöta mässgolv igen. Har möte bokat klockan tio så det är bara att köra på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar