söndag 31 juli 2016

Våfflor och Pokémon

Ibland ger jag efter och gör våfflor. Detta recept tycker jag är bra. Fast jag tar fyra dl dinkel och 1 dl grov dinkel. Bara veva ihop och grädda. Smeten blir seg så använd slickepott. Annars blir smeten kvar i bunken. Blir ca åtta-nio våfflor. 

Så har jag och Bus testat Pokémon. Det var mest spännande de första två dagarna. Inatt blev sömnen sådär så idag har vi tagit det lugnt. 
Far hjälpte mig med våra fönster i eftermiddag. Han har en manick som man skrapar och suger upp putsvattnet med. Jag tvättade och han torkade. Blev en stor (gigantisk) förbättring. Länge sedan de fönstren putsades. 

Det mesta utom sexan stämmer på våra skitsvansar. Som tur är. Räcker att Otto småbiter mig i benen. Väldigt söta och rara smådjur vi har. 

Dessa smådjur är jag dock inte glad över. Har letat lite men ännu inte hittat larven. Lite nyfiken. Vad för kreatur tycker om pelargoner som stinker så vidrigt?!

Och så grattar vi min bror idag! Bygg fint så ses vi på lördag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar